
Projekt dofinansowany na podstawie Umowy nr FEMA.07.02-IP.01-0380/24-00
Definicje
Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:
1. Projekt – Projekt pt. „Inwestując w przyszłość- Program wzmocnienia kompetencji uczniów w Gminie Mogielnica”, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Priorytetu VII Fundusze Europejskie dla nowoczesnej i dostępnej edukacji na Mazowszu Działanie 7.2 Wzmocnienie kompetencji uczniów.
2. Wnioskodawca (Projektodawca) – Gmina Mogielnica, ul. Rynek 1, 05-640 Mogielnica.
3. Partner w projekcie: TOP EDUCATION Eliza Masny, ul. Firlika20/207, 71-637, Szczecin.
4. Rodzic/ opiekun prawny – osoba, która zadeklarowała udział swojego dziecka (dziecka, które ma pod opieką) w Projekcie.
5. Uczestnik Projektu – osoba zakwalifikowana do udziału w Projekcie. Kategoria ta obejmuje:
1) Uczestnika projektu – uczeń/uczennica – którego rodzic/ opiekun prawny, zgłosił je do danego wsparcia w ramach projektu. Uczeń/uczennica została zakwalifikowana do projektu, a rodzic/ opiekun prawny podpisał formularz zgłoszeniowy oraz umowę;
2) Uczestnika projektu – Nauczyciel – nauczyciel, który pracuje w jednej z placówek objętych wsparciem, który zgłosił chęć uczestnictwa w projekcie.
6. Koordynator projektu – osoba odpowiedzialna za prawidłową realizację projektu.
7. Koordynator szkolny – osoba odpowiedzialna za prawidłową realizację projektu na terenie danej placówki;
8. Dane osobowe – oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”).
9. Przetwarzanie danych osobowych – oznacza to jakiekolwiek operacje wykonywane na danych osobowych, takie jak zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnienie i usuwanie.
10. Instytucja Zarządzająca – Instytucja Zarządzająca programem Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021- 2027.
1. Regulamin określa warunki rekrutacji i uczestnictwa w projekcie pn. „„Inwestując w przyszłość- Program wzmocnienia kompetencji uczniów w Gminie Mogielnica”, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Priorytetu VII Fundusze Europejskie dla nowoczesnej i dostępnej edukacji na Mazowszu Działanie 7.2 Wzmocnienie kompetencji uczniów w ramach programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027.
§ 1Postanowienia ogólne
2. Projekt jest realizowany przez Gminę Mogielnica z siedzibą w Mogielnicy (05-640) przy ul. Rynek 1.
3. Biuro projektu mieści się w siedzibie Urzędu Gminy i Miasta Mogielnica ul. Rynek 1, 05-640 Mogielnica, tel. 48 66 35 149.
4. Projekt realizowany jest z zachowaniem zasady równości szans i niedyskryminacji. Wszyscy kandydaci, którzy spełnią kryteria określone w regulaminie będą mieli zapewniony równy dostęp do udziału w projekcie, niezależnie od płci, rasy, koloru skóry, pochodzenia etnicznego lub społecznego, cech genetycznych, języka, religii lub przekonań politycznych lub wszelkich innych poglądów, przynależności do mniejszości narodowej, majątku, miejsca urodzenia, wieku, niepełnosprawności lub orientacji seksualnej.
5. Uczestnicy ze specjalnymi potrzebami, w dokumentach rekrutacyjnych będą mogli wskazać konieczny zakres udogodnień, które Beneficjent mógłby spełnić, aby Uczestnik mógł realizować zadania projektowe w sposób zapewniający równy dostęp do wsparcia.
6. Celem projektu jest wsparcie dwóch szkół w Gminie Mogielnica w których występują problemy z wynikami edukacyjnymi.
7. W ramach projektu realizowane są działania:
1) zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze i rozwijające zainteresowania uczniów,
2) warsztaty dotyczące rozwoju kompetencji podstawowych,
3) zajęcia dotyczące rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych,
4) warsztaty dotyczące rozwoju kompetencji przekrojowych,
5) warsztaty dotyczące rozwoju kompetencji w zakresie umiejętności uczenia się,
6) warsztaty dotyczące rozwoju kompetencji proekologicznych,
7) doradztwo zawodowe,
8) wsparcie doskonalenia zawodowego nauczycieli.
8. Projekt skierowany jest do 245 uczniów (118 dziewczynek, 127 chłopców) objętych edukacją w klasach I- VIII w szkołach podstawowych:
1) Publicznej Szkole Podstawowej nr 1 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Mogielnicy, 2) Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 im. I Marszałka Polski Józefa Piłsudskiego w Mogielicy, których organem prowadzącym jest Gmina Mogielnica.
9. Projekt skierowany jest do 30 nauczycieli.
10. Uczestnicy projektu mogą uczestniczyć w więcej niż jednej formie zajęć danego typu.
11. Termin realizacji projektu: 19.05.2025 r.- 30.06.2026 r.
§ 2 Zasady rekrutacji
1. Rekrutację przeprowadza zespół rekrutacyjny w każdej szkole.
2. Rodzice dzieci w formularzu rekrutacyjnym wskażą rodzaje zajęć, którymi są zainteresowani, z uwzględnieniem specjalnych potrzeb (wynikających np. ze stanu zdrowia, barier, dysfunkcji, wieku, itp.) związanych z uczestnictwem w projekcie.
3. W przypadku większej liczby chętnych na zajęcia dodatkowe niż miejsc, o zakwalifikowaniu zdecyduje preferencja:
1) na zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze: specjalne potrzeby edukacyjne, niższe oceny z przedmiotów wiodących,
2) na zajęcia z rozwoju kompetencji podstawowych wg wskazań pedagoga szkolnego,
3) na zajęcia rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne, wg wskazań pedagoga szkolnego,
4) na zajęcia rozwijające umiejętności przekrojowe: losowanie lub wg. wskazań nauczyciela prowadzącego,
5) na zajęcia w zakresie umiejętności uczenia się wg wskazań pedagoga szkolnego,
6) na zajęcia z rozwoju kompetencji proekologicznych – losowanie lub wg. wskazań nauczyciela prowadzącego,
7) na zajęcia z doradztwa zawodowego wg wskazań doradcy zawodowego.
4. Rekrutacja uczniów – o zakwalifikowaniu się do projektu w ramach procesu rekrutacji decyduje spełnienie następujących kryteriów:
1) Zgłoszenie uczestnictwa w projekcie poprzez podpisane przez uczestnika lub rodzica lub opiekuna prawnego ucznia/uczennicy (w przypadku niepełnoletnich uczestników), Formularza zgłoszeniowego stanowiącego Załącznik nr 1 do regulaminu, Klauzuli informacyjnej– stanowiącej Załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu oraz Zgody na wykorzystanie wizerunku– stanowiącej Załącznik nr 3 do niniejszego regulaminu.
2) posiadanie statusu ucznia/uczennicy szkoły podstawowej objętej projektem;
3) przeprowadzone w szkole rozpoznanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia/uczennicy wskazujących na potrzebę udziału w określonych zajęciach dodatkowych.
4) Kryteria premiujące:
a) orzeczenie o niepełnosprawności +5 pkt
b) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną +5 pkt
c) opinia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o specyficznych trudnościach w uczeniu się + 5 pkt d) opinia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o dostosowaniu wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb edukacyjnych dziecka +4 pkt
e) opinia psychologa szkolnego dot. zaburzeń zachowania i emocji lub trudności w nauce +5pkt
5. Rekrutacja nauczycieli odbędzie się w oparciu o zgłoszenie uczestnictwa w projekcie poprzez podpisane przez nauczyciela Formularza zgłoszeniowego stanowiącego Załącznik nr 1 do 3 regulaminu, Klauzuli informacyjnej– stanowiącej Załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu oraz Zgody na wykorzystanie wizerunku– stanowiącej Załącznik nr 3 do niniejszego regulaminu. Kryterium obligatoryjny jest posiadanie statusu nauczyciela/nauczycielki szkoły objętej projektem.
6. W przypadku mniejszej liczby chętnych niż miejsc w projekcie prowadzona będzie rekrutacja uzupełniająca.
7. W przypadku większej liczby chętnych niż miejsc utworzona zostanie lista rezerwowa.
8. Kryteria rekrutacji zapewniają równy dostęp do projektu osobom obu płci, zapewniają dostęp dla osób z niepełnosprawnościami.
9. Wszelkie dokumenty składane przez niepełnoletniego ucznia, muszą zawierać podpis rodzica lub opiekuna prawnego.
10. Poprawnie wypełnione i podpisane dokumenty należy złożyć w sekretariacie właściwej szkoły.
11. Z etapu rekrutacji zostaje sporządzony protokół.
§ 3 Uczestnictwo w projekcie
1. Udział w projekcie jest bezpłatny.
2. Zajęcia przewidziane do przeprowadzenia odbywać się będą w szkole, do której uczęszczają uczniowie/uczennice oraz nauczyciele/nauczycielki z zastosowaniem podziału na grupy.
3. Obecność na zajęciach sprawdzana będzie każdorazowo przez prowadzącego zajęcia poprzez sprawdzenie listy obecności.
4. Obowiązkiem uczestnika projektu jest wypełnienie i podpisanie dokumentów związanych z uczestnictwem w projekcie, w tym deklaracji uczestnictwa, formularzy, oświadczeń, innych dokumentów potwierdzających kwalifikowalność uczestnika, za pośrednictwem dyrektora właściwej szkoły. Odmowa podpisania wyżej wymienionych dokumentów jest równoznaczna z odmową udziału w projekcie.
5. Każdy Uczestnik/Uczestniczka Projektu zobowiązuje się do:
a) przestrzegania zapisów niniejszego Regulaminu,
b) aktywnego udziału w formach wsparcia, na które został skierowany w ramach Projektu,
c) regularnego, punktualnego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach,
d) niezwłocznego informowania o zmianach danych Dyrekcji Szkoły i/lub Biura Projektu,
e) bieżącego informowania Biura Projektu o wszystkich zdarzeniach mogących mieć wpływ na dalszy udział w Projekcie,
f) bieżącego informowania Biura Projektu o wszelkich zmianach dotyczących danych zawartych w dokumentach zgłoszeniowych,
g) wypełnienia ankiet ewaluacyjnych, testów sprawdzających wiedzę itp. oraz innych materiałów dokumentujących przebieg zajęć w zależności od wymogów programowych oraz zapisów wniosku o dofinansowanie,
h) do uczestnictwa w minimum 80% przewidzianych programem zajęć, pod rygorem skreślenia z listy Uczestników/Uczestniczek, chyba że zaistnieją nieprzewidziane sytuacje losowe; wszelkie nieobecności, wymagają pisemnego usprawiedliwienia lub przesłania usprawiedliwienia drogą elektroniczną prowadzącemu zajęcia,
i) nieuzasadnione przekroczenie dozwolonego limitu nieobecności jest równoznaczne z rezygnacją Uczestnika/Uczestniczki z dalszego uczestnictwa w Projekcie,
j) Uczestnik/Uczestniczka Projektu ma prawo do rezygnacji z udziału w projekcie, tylko w uzasadnionych przypadkach, wynikających z przyczyn zdrowotnych, losowych lub działania siły wyższej, które nie mogły być znane Uczestnikowi/Uczestniczce Projektu w momencie rozpoczęcia udziału w Projekcie,
k) W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w Projekcie należy niezwłocznie złożyć pisemną rezygnację wraz ze wskazaniem przyczyny podpisaną przez Rodzica / Opiekuna prawnego lub pełnoletniego Uczestnika/Uczestniczki,
6. Beneficjent zastrzega sobie prawo do skreślenia Uczestnika/Uczestniczki Projektu z listy Uczestników Projektu w przypadku naruszenia przez niego/nią zasad niniejszego Regulaminu lub zasad Szkoły,
7. W przypadku, gdy Uczestnik/Uczestniczka zrezygnuje z udziału w Projekcie, utraci prawo uczestnictwa w Projekcie lub zostanie skreślony z listy Uczestników/Uczestniczek Projektu, na jego miejsce przyjmowany jest pierwszy/-a Uczeń/Uczennica z listy rezerwowej, który/-a potwierdzi chęć udziału w Projekcie,
8. Oświadczenia o rezygnacji z uczestnictwa w projekcie Szkolny Koordynator Projektu niezwłocznie przekazuje do Koordynatora Projektu.
§ 4 Postanowienia końcowe
1. Niniejszy regulamin może ulec zmianie w przypadku, gdy będzie to konieczne z uwagi na zmiany wprowadzone do wniosku o dofinansowanie projektu, zmianę przepisów prawa lub warunków umowy o dofinansowanie projektu, a także pisemnego zlecenia wprowadzenia określonych zmian ze strony organów lub instytucji uprawnionych do dokonania oceny i kontroli realizacji Projektu.
2. Sprawy nieuregulowane w niniejszym regulaminie zostają rozstrzygnięte przez, Koordynatora Projektu i uprawnionego reprezentanta Beneficjenta.
§ 5 Załączniki
1. Formularz rekrutacyjny
2. Klauzula informacyjna
3. Zgoda na wykorzystanie wizerunku
4. Oświadczenie uczestnika o rezygnacji z udziału w projekcie
